- Podstawy prawne - źródła, omówienie (ustawy i rozporządzenia).
- Formy opodatkowania i ewidencji w działalności gospodarczej.
- Omówienie i prezentacja dokumentacji związanej z poszczególnymi formami opodatkowania,
skala podatkowa.
- Rejestracja małej firmy - procedury, dokumenty w zależności od wybranej formy opodatkowania (wykład),
- Wypełnianie zgłoszeń do Urzędu Skarbowego, ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy – ćwiczenia.
- Podatek od towarów i usług. Dokumentacja księgowa związana z podatkiem VAT.
- Dokumentacja księgowa; rodzaje, klasyfikacja. Nauka prawidłowego wypełniania dokumentów księgowych Prowadzenie ewidencji przychodów, wypełnianie rejestrów VAT.
- Inwentaryzacja, amortyzacja, rozliczanie kosztów podróży służbowej, ustalanie ceny, marży.
- Wypełnianie księgi podatkowej. Rozliczenia firmy z ZUS i budżetem.
|